kärlek till mig

Ibland kan jag ha svårt med att göra vad som gör mig lycklig. Jag gör vad som förväntas av mig, eller så gör jag bara saker på rutin. Jag gör saker som jag kanske inte känner för bara för att de "anses roliga" och känner inte efter vad jag egentligen känner för just precis NU. Jag blir bättre på det varje dag, men trots det är jag inte fullkomlig än, långt ifrån där. Det finns så många jag imponeras och inspireras av. Som hela tiden ser möjligheter att förgylla sin egen vardag på något vis, som hela tiden ser det positiva. Min vän Amanda är en sån. Jag är snarare den som längtar och väntar på att något ska komma, jag ser hela tiden framåt eller bakåt i sök efter min "ultimata lycka", och ser en bild som förstärkts med glans och glitter i mitt huvud och skapar en stark kontrast till vardagens gråare lyckoögonblick. När Amanda däremot jobbade hela sommaren så valde hon att se sitt jobb som något positivt, något som gav pengar och även var berikande att fylla dagarna med. När Amanda bodde ett halvår ifrån sin pojkvän såg hon det som en kul grej som gjorde dem starkare. När det regnar ser hon det som ett gyllene ögonblick för te och tända ljus. När hon gjorde slut med sin pojkvän såg hon det positiva i att fokusera inåt på sig själv, träna, umgås, ha kul och bara tänka på sin egen lycka. 
 
Mitt mål i livet är att bli så stark i mig själv att jag vet inom mig att min lycka är det viktigaste och att ingen kommer kunna bryta ner mig totalt. Att vara så nöjd med och älska den jag är att jag kan låta saker som olycklig kärlek rinna av utan att såra min självbild och självkänsla. Jag vill lära mig att separera på jaget, vem jag är, och på handlingar, vad jag gör. Om någon säger "att du gör såhär är inte bra" så är det det jag ett tillfälle gjorde som är fel och absolut inte jag. Fel gör alla, det måste separeras från mig som person.
 
Jag vill känna mig så älskvärd att jag inte tvekar på att någon skulle älska mig. Jag vill att jag ska skina av självsäkerhet och vara tusen procent den bästa versionen av mig, vilket såklart är fantastisk! Jag vill va redo att kräva det jag vill ha, och inte kompromissa mig fram till andras vilja. Jag vill unna mig själv beröm från mig själv och från andra.
 
Och detta ska jag uppnå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0